Het belang van een goede logo ontwerp.


Wanneer (potentiële) klanten of gasten voor het eerst kennis maken met jouw bedrijf, zullen ze vaak als eerste het logo zien. In een advertentie komt het logo terug, op de website, social media en andere reclame-uitingen.

Klanten en gasten zullen jouw bedrijf gaan herkennen aan het logo en daarbij krijgen ze ook gelijk een bepaalde indruk. Het is belangrijk dat jouw logo de juiste indruk maakt bij de (potentiële) klanten en/of gasten. Een logo is namelijk meer dan alleen een plaatje. 

 

Overbrengen van sfeer.

 

Potentiële klanten zullen jouw logo zien en daar gelijk een bepaald gevoel bij krijgen. Het is hierbij belangrijk dat de juiste sfeer wordt overgebracht en dat de klant een goed gevoel krijgt bij je logo. Iets wat klanten af kan schrikken is een rommelig logo. Dit kan komen doordat er veel verschillende elementen in het logo verwerkt zijn en op deze manier kom je onoverzichtelijk en onduidelijk over. Een manier om dit te voorkomen is door het logo simpel te houden. Door middel van eenvoud maak je het de klanten gemakkelijker om jouw logo te onthouden en dat zorgt er weer voor dat het voor klanten een vertrouwd logo wordt. Ze herkennen het snel en zullen eerder geneigd zijn om voor jouw bedrijf te kiezen.

 

Formaliteit van product of dienst.

 

Het is van belang dat je goed weet dat de formaliteit van jouw product of dienst is en om deze in verband te brengen met jouw logo. Zo kun je, wanneer je een kunstzinnige onderneming runt, gebruik maken van meerdere kleuren en mooie organische lijnen in het logo. Maar als jouw product of dienst serieus is, kun je beter gaan voor een strak logo dat overzichtelijk en zakelijk overkomt. Het gaat er hierbij om dat het logo past bij wat het bedrijf doet.