Geoptimaliseerde targeting.

 

Bereik de mensen die we niet kennen

 

Mensen die jou nog niet kennen kunnen onder andere bereikt worden op basis van vergelijkbare doelgroepen. Deze vergelijkbare doelgroepen lijken bijvoorbeeld op mensen die al eens iets gekocht hebben op je website of op mensen die geabonneerd zijn op je nieuwsbrief.

 

Naast deze vergelijkbare doelgroepen zijn er nog tal van mogelijkheden waarmee je nieuwe prospects kunt bereiken. Zo zijn er in-market doelgroepen, dit zijn mensen waarvan op basis van hun surfgedrag  is vastgesteld dat ze in de markt zijn voor een bepaald product of dienst. Er zijn custom intent doelgroepen, dit zijn mensen die in Google gezocht hebben naar specifieke producten of diensten maar niet geklikt hebben op jouw resultaat.

Daarnaast zijn er affiniteitsdoelgroepen, hiermee kun je mensen bereiken die bepaalde hobby's of interesses hebben. En dan heb je nog de welbekende targeting op basis van demografische gegevens. En wat interessant is is dat je deze doelgroepen ook weer kunt combineren en bijvoorbeeld targeten op vrouwen tussen de 25 en 44 die in de markt zijn voor nieuwe schoenen.