Content marketing

 

Wat is digitale content marketing?


 Om jouw doelgroep aan te trekken en te overtuigen van jouw product of dienst heb je goede content nodig. Digitale content die onder andere: 

  • Aansluit op het zoekgedrag van jouw digitale doelgroep
  • Inspeelt op de wensen en behoefte van jouw digitale doelgroep 
  • Jouw digitale doelgroep inspireert en aanspreekt met de juiste boodschap 
  • Hen overtuigt actie te ondernemen op jouw digitale platform 

Goede digitale content moet perfect aansluiten bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep. Als je de taal van jouw doelgroep spreekt en informatie toont waarnaar men naar op zoek is, is de kans groot dat je de doelen bereikt die je met jouw platform voor ogen hebt.
Om ervoor te zorgen dat teksten en afbeeldingen aansprekend zijn voor de doelgroep is het aan te raden digitale content te testen. Dit kan door middel van A/B testen.

Zo onderzoeken we welke digitale content het beste presteert (afhankelijk van jouw doelstellingen). Op deze manier zorgen we ervoor dat de beste digitale content wordt gepresenteerd aan jouw doelgroep. 


Daarnaast houden we rekening met het apparaat waarmee jouw platform wordt bezocht. Is dit met een smartphone? Dan zullen we de digitale content op een andere manier moeten presenteren dan wanneer iemand via een laptop een bezoek brengt aan jouw domein.
Met goede digitale content overtuig je jouw doelgroep van je producten en/of diensten. 

Direct Response marketing strategie.

 

Direct marketing gebruikt bijvoorbeeld (geadresseerde) post (direct mail), telefoon (ook telemarketing genoemd) en fax. Ook worden elektronische media zoals televisie, radio, teletext, voice-datasystemen, sms en internet als middel gebruikt.

Ook gedrukte media zoals huis-aan-huisbladen, coupons, advertenties en persoonlijke verkoop of enig ander instrument om een 'dialoog' met (potentiële) klanten aan te gaan, worden gebruikt. Daarom wordt direct marketing tegenwoordig ook dialogue marketing genoemd.

Ook andere media waarbij gericht berichten verstuurd kunnen worden, kunnen voor direct marketing gebruikt worden. Wanneer het gaat om e-mail, spreek je ook wel van e-mailmarketing.

 

Het verschil met reguliere vormen van adverteren is dat direct marketing geen boodschappen in het publieke domein plaatst, zoals door te adverteren op televisie of het plaatsen van buitenreclame. In plaats daarvan wordt de aanbieding direct aan de klant gedaan.